Sümbül Ebrusu

Sümbül Ebrusu

7 Ağustos 2015 Cuma

Colonia Cup 2015 Köln de maç keyfi FC Köln Valencia Porto Stoke City ve Bir Konyaspor Taraftarı


Colonia Cup 2015 Köln de maç keyfi 
FC Köln Valencia Porto Stoke City ve Bir Konyaspor Taraftarı

Köln'e (Almanya) geleli henüz bir ayı doldurmuş değilim ama buraya bu kadar çabuk adapte olacağımı hiç tahmin bile edemezdim. Ama resmen bir Köln'lü gibi Kölsch lehçesine kaçan almanca konuşmama, Rhein'e, U-Bahn'lara ve Neumarkt ve Zentral bibliothek ile Zentral Moschee'ye çoktan alışıvermiştim bile.
Almanya gibi futbol beşiği bir ülkeye kadar gelip de stadyumda futbol maçı izlemeden dönmeyi asla düşünmemiştim.


Ama Fırsatın ayağıma kadar geleceğini de tahmin etmemiştim.
Colonia Cup 2015 kapsamında Köln de Valencia Porto ve Stoke City'nin katılımıyla bir turnuvanın gerçekleşeceğini gördüğüm zaman bayağı heyecenlanmıştım.
Bundesliga takımlarından birisinin maçına gidebilir miyim diye merakla kendime sorarken İngiltere, Portekiz ve İspanyadan takımları bile görebilme şansını elde edecektim.
Daha önce Milli takımın Azerbaycan ile yaptığı maçı saymaz isek ülke dışından bir takımın maçını hiç izlememiş biri olarak benim için inanılmaz bir şanstı.

iki gün sürecek turnuva kapsamında toplam 4 maç izleme imkanı sadece 18 € olmasıda bu turnuvaya gitme arzumu kamçılayan etkenlerden biriside oluyordu.


Cumartesi günü denk getiremeyince turnuvanın ilk günü izleyememiş olmanın verdiği can sıkıntısıyla pazar günüde izleme niyetimden vaz geçmiş bir halde kütüphaneye doğru niyeti alarak sırtımda çantam, laptobum, almanca kitaplarımla yola çıkmış iken Kölne geldiğim ilk zamanlarda almanca çekingenliği yaşadığım anlarda nerdeyse elim ayağım gözüm kulağım her şeyim olan bugün de en az bir kardeşi kadar her başımın sıkıştığı anda derdime derman olan taa 29 mayısta başlayıp buralara kadar kaderin sürüklediği bir tanışıklığımız olan Kamil abimin kütüphane gelmekten vaz geçmesiyle
bir fikir kafamda dank ediyor ve neumarkta sadece bir U-Bahn değişikliğiyle maçın başlamasına yarım saat kala bütün fikrimi değiştirip yönümü KÖLN RHEİN ENERGİE Stadına doğru çeviriveriyordum


İnterntten iki günlük biletler 18€ ya satılırken gişelerden tek girişlik biletin 14€ olması beni bayağı bayağı duraklatıveriyordu. 
Sonuçta memleketimde senelik kombine aldığım fiyattan daha yükseğe tek girişlik bir maç için vermek durumunda kalıyordum:):):):)

Lakin Almanya şartlarında 2 maçı izleyecek olmanın cazibesi ve içimdeki lanet olası futbol duygusunun bastırmasıyla, Almanyada her gün neredeyse 1'er paket yediğim çikolata keyfimi 2 hafta boyunca yarım pakete düşürmek gibi büyük bir fedakarlık yaparak maça girmeyi göze alıyordum...

normalde böyle fedakarlıkları herkesler için yapmam futbol bir başka işte:)



Biletimi ise Kamil abimin bütün uyarılarına rağmen büyük bir heyecan yaşama isteğim nedeniyle, F.C. Köln taraftar grubunun bulunduğu  koltuksuz Süd(güney) tribününden alıyordum. 

Gerçi en ucuz biletti ama karşı tarafta oturaklı yerlerde de aynı biletten mevcuttu. 
Ama içimdeki korkunç sesi dinleyerek Kölnlü taraftarlar ile maç nasıl izlenirmiş yaşamak isteği daha baskın kaçtığından bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete şarkısı gibi büyük bir heyecana ortak oluyorduk.

Maç boyunca tüketilen biraların burnumun direğini sızlatması biletimi yanlış yerde aldığım noktasında beni düşündürten tek mevzu oluyordu! Yoksa Alles Klar; Alles Schön!


Valencia karşısında baştan sona üstün oynayan Köln karşılaşmayı 3-2 kazanıyordu.

Maç sonu Kölnlü taraftarların sevinci ve çoşkudan çıldırmaları ise bir hazırlık maçının bu kadar abartılıp abartıla mayacağı yada futbola bu kadar anlam yüklenebileceği noktasında kafamda onlarca soru işaretini dolduruyordu???


Köln-Valancia Maçı bittikten sonra sıra günün benimde en çok beklediğim maçı olan 
PORTO-STOKE CİTY maçına geçiyorduk.


Köln stadında gördüğüm ilginç bir sistem sayesinde normalde güney kale arkası olan biletime rağmen stadyumda bütün tribünler arasında geçişin serbest olması ve güvenlik görevlilerinin dikkatsizliği ile portolu taraftarların ani bir yüklenmesi sonucunda oluşan karmaşa sayesinde bir anda doğu maraton tribününe geçiveriyordum.
Ve hayatımda şu ana kadar gördüğüm en canlı taraftar gruplarından birisi olan Portonun Super Dragoes'ler ile tanışma fırsatı buluyordum.


Köln taraftarından çekindiğim için giymeye çekindiğim Konyaspor formamı Akdeniz insanının sıcakkanlılığının örneği olarak düşündüğüm Portekizli taraftarların önünde giyiyordum.
Almanya/Kölnde Porto-Stoke City Maçında Bir Torku Konyasporlu

Portolu taraftarların futbol ilgisi o kadar fazlaydı ki tribünlerdeki yeşil beyaz formam maç öncesinde büyük dikkat çekiyor heyy was ist fan! sorularının muhattabı oluveriyordum.
Ick komme aus der Türkei.
Ich bin Konyaspor fan! Der Forma ist Konyaspor nach Türkisch Süper Lig!

Ooo das ist gut! cevapları ve el çakmaları ile hiç bilmediğim onlarca insanın arasında bir anda geçicide olsa ilgi odağı haline geliyor, bu da aynı zamanda memleketimin takımı olan Konyasporun zihinlerde yer edinmesine ufak da olsa bir katkı yapıyordu!

Burada tek üzüldüğüm nokta tam taraftar grubunun tam ortasından geçerken Portekizlilerin bir yandan sırtıma dostça vurup diğer yandan nerden öğrendiklerini bilmediğim ama çok acayip bir telaffuz ile ettikleri oldukça sempatik Kardesş Kardesş Konyaspor Konyaspor sözcüklerini bir video kaydına almayışım oluyordu.

İnsan orada öyle bir gaza geliyordu ki üçlü çektirmemek elden bile değil diye düşünmeden edemiyordum! Allahtan oldukça sakin bir insanım ki hemen gaza gelmiyordum yoksa:)

maç öncesi porto taraftarından kareler...

Maç öncesi Cezayir bayrağının acaba burada ne işi var diye merak edip yaklaşınca Şeyh Ahmed ve Naseem ile tanışma fırsatı buluyor ve yıllardır kullanmadığım derme çatma arapçam ile berbat ingilizcem ve İnternational bütün kelimelerin üstündeki Es-Selamu Aleykum ya Ehi sayesinde tüm ümmet içinde bir gönül yakınlığı oluşturabiliyorsunuz!
fotoğrafı çeken yeşil gözlü sarışın portolu ablayada böyle bir hatıranın oluşmasına katkılarından dolayı çok teşekkür ediyoruz!

Kale sahasındaki bu yavşak herifte Portonun bu sene Real Madrid'ten yeni sükse transferi  İker Casillas!
Maç öncesi onca bağırmamıza rağmen tek bir el sallama hareketi yaptıktan sonra zerre gram sallamadı bizi!
 Ol sebep tribündeki tüm porto taraftarları gibi bende çok kızdım kendisini çok pis ayıp etti!

Burada da tam televizyonda kendimi gördüğüm ve de tam fotoğrafımı çekecekken kaçırdığım anlar!
Sen gel türkiyeden almanya sonra maça git üstüne olmadı birde televizyona çık ama denk getiremedim, resmimi çekmeyi. Nasip tabi!

Takımlar sahaya çıkarken....

Porto taraftarları takımları sahaya çıktıktan sonra bir saniye bile susmadan takımlarına destek oluyorlardı.



Bir kaç saat önce Köln taraftarı için futbol çılgınları sözümü Portoluları gördükten sonra resmen geri alıyordum.
Sadece bir kaç yüz porto taraftarının altı üstü bir hazırlık maçında takımlarına verdikleri neredeyse ölümüne destek beni hem hayretlere düşürüyor hemde şaşakalıyordum.


Gençler alamanyada stadlarda cigara ve alkol serbestmiş. Tayyeap resi görmesin!


Porto-Stoke City maçında avrupa futbolunun asıl oynandığını resmen gözlerimle görmüş oluyordum. Türkiyede futbol izliyoruz diye nasıl bir işkence çektiğimizi düşündükten sonra Türk futboluna dair ümitlerimin çok da ümitvar olmadığını düşündürtmüyor değildi!..

Portonun maç boyunca ezici baskısı, sahanın her alanındaki presi ve top ayaklarında iken ki organizasyonları, top rakipteki iken alan kapatmaları felan bir harika gözüküyordu.
Ömrümde izlediğim maçların yarısının Torku Konyasporun maçları olduğu hatırıma gelince çektiğim işkencelerin neler olduğunu Konyasporun oynadığı futbolu yakından bilenler çok açık bir şekilde anlayabileceklerdir!...

Porto seyircisi maç boyunca susmuyor kendilerinden geçiyorlardı.
Yalnız burada Avrupa da bu rahat akdeniz insanlarının yaşamış oldukları ekonomik/maddi sıkıntılar aklıma geliyordu!... İnsanları kandırmak için basit şeylere bu kadar büyük anlamlar yüklemenin gelişmiş ülkelerin diğer milletlere karşı bir afyon olarak iteledikleri bir kazığıolup olmadığı zihnimde kalan bir soru olarak dönüp dolaşıyordu...


videoyu biraz izleyin yeterli olacaktır demek istediklerim ve daha fazlasını anlatmadıklarımın tercümanı!


Portonun attığı güzel bir golden sonra alkışlayan centilmen Köln taraftarı!

Karşılaşmayı baştan sona üstün götüren portekiz temsilcisi karşılaşmayı 3-0 kazanıyordu.
İngilizlerin aldığı bu yenilgiye ben bile seviniyor.
Portao Portao diye bağıran porto taraftarının içinde bağıranlar arasında kendimi de buluveriyordum!

Hasılı kelam gün sonunda Almanlar gene kazanıyor ve Köln kendi evinde düzenlenen Colonia Cup 2015'in şampiyonu oluyordu.

Stad yerleşim planı gölgesindeki konyaspor taraftarı!

Gün sonunda futbol adına keyifli bir anı geride bırakıp dönerken geriye makineme yansıyan son enstantene kalıyordu. Köln Rhein Energie Stadyumu


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder